Wyłącznie ten, kto nie podejmuje żadnych czynności, nie błądzi. To powszechne, normalne i nieuniknione. Błędy zdarzają się zatrudnionym na każdym szczeblu. Jakie jednak generalnie zdarzają się liderom? Czy coś temu zaradzą szkolenia dla managerów?
Komunikacja (nie) na poziomie
Nie tylko w pracy niezbędna powinna być właściwa komunikacja, ale w wewnątrz firmy jej brak może skończyć się fiaskiem. Mur wyrosły na linii szef – podwładni, czy też między kierownikami różnych pionów w przedsiębiorstwie to częsty błąd zbyt pewnych siebie managerów. Biorą się z tego półprawdy, nieściśle formułowane wiadomości lub ich kompletny brak, jak również fakt, że czasami dwa grupy dublują jedno zadanie, nie będąc tego świadome. Poprawa przepływu informacji między szefem a załogą może nastąpić poprzez szkolenia dla managerów. Może nie być innej okazji, by problem rozumienia się nie zakłócał pracy w konkretnym środowisku.
Lider w pogoni za doskonałością
Nierzadko bywa że debiut managera (ale nie tylko) cechuje nadprogramowa wiara w swoją inwencję. Akceptuje jedynie jedynie własne pomysły i nie pamięta, że to osłabia siłę twórczą, jednocześnie niszcząc w pracownikach kreatywność. To, co nie wyszło spod rąk managera, będzie uchodzić za fakt niewart uwagi. Tak nie powstanie wprawny zespół I tu ponownie pomogą szkolenia dla managerów, które tworzą okazję do zrozumienia, jak zaangażować zespół, w ogóle nie doznając szkody w autorytecie.
Manager musi zainteresować resztę zespołu podczas zebrania
Niełatwą kompetencją jest prowadzenie interesujących i produktywnych spotkań. Ten błąd także często zdarza się także rutynowanym managerom. Bieganie po tematach, rozwlekanie detali, nic nie wnoszące komentarze generują poważny bałagan i szybkie ziewanie uczestników. Przez szkolenia dla managerów to właśnie kadra zarządzająca może się nauczyć, jak prowadzić narady.
Jak zachęcić podwładnych?
Pomysłowość i skuteczność – oto co zdobywa się dzięki wprowadzeniu odpowiedniego systemu motywacji. Zbyt często jednak okazuje się, że managerowie słabo wykorzystują przełożenie tego czynnika na swoich ludzi. Scenariusz zarzucania pracą zamiast nagrody zazwyczaj przynosi niechciane skutki.
Mody w zarządzaniu? Nie daj się na to złapać Zarządzanie, jak wszystko na tym świecie, podlega różnym przemijającym modom. Przedsiębiorstwa, które przyjmują nowatorskie formy zarządzania, odrzucają pozytywne wyniki. W zarządzaniu nie ma miejsca na nowatorstwo, ponieważ metody efektywnego zarządzania w grupie są znane od dawna.
Tych błędów można unikać. Szkolenia dla managerów dopasowane do potrzeb firm dają możliwość, by się z nimi uporać, zapalić zespół do kooperacji i w takiej aurze