Prowadząc lokalny biznes z pewnością powinniśmy zainteresować się dość ciekawym sposobem reklamy jakim jest osadzenie jej w windzie. Przygotowując reklamy dla swoich klientów między innymi pod takie wykorzystanie chciałbym przedstawić Wam jak wygląda i ile kosztuje reklama w windzie w Polsce.

Winda to miejsce, w którym często będąc sam na sam z czterema klaustrofobicznymi ścianami szukamy, aby na czymś zawiesić swój wzrok. Często czytamy informacje o maksymalnym obciążeniu czy regulamin zachowania w razie awarii. Potrzebie ‘zawieszenia wzroku’ zarówno jadąc samemu jak i z kimś nieznajomym wychodzą kolorowe reklamy, które coraz częściej podobnie jak w autobusach czy metrach osadzane są we wnętrzach wind. Reklama w windzie to doskonały sposób na dotarcie ze swoją marką czy produktem do gwarantowanej ze względu na charakter liczby odbiorców lokalnych.

Jak wygląda reklama w windzie?

W praktycznie każdym mieście w Polsce z budynkami, które posiadają windy istnieje firma, agencja reklamowa, która w swojej ofercie ma osadzenie reklamy w windzie. Analizując oferty firm z miast takich jak Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Elbląg reklama, technika jak i ceny reklamowania się w windzie nie są bardzo rozbieżne.

Reklamy w windzie zazwyczaj składają się z modułów czyli pól o różnych wielkościach, które wykupujemy w zależności od wielkości naszej reklamy. Moduły mają określone wymiary (około 15cm x 10cm), które można połączyć. Połączone moduły dopasują się do wielkości i formatu reklamy. We wszystkich analizowanych firmach cena za jeden moduł spada proporcjonalnie do zakupionej ich ilości.

Ile kosztuje reklama w windzie?

Agencje reklamowe, które posiadają w swojej ofercie reklamowanie w windzie zazwyczaj posiadają wiele wind, w których jednocześnie można przeprowadzać naszą kampanie.

Cena reklamy w windzie to około 10-20 groszy za jedną windę w jeden dzień przy zakupieniu jednego, kilkucentymetrowego modułu. Jeden moduł reklamy, która prezentowany będzie przez miesiąc w 100 windach to koszta około 300-400 zł (według ofert z 4 Polskich miast w 12.2018r.) Prowadząc lokalny biznes musimy zastanowić się nad skutecznością danej reklamy względem grupy odbiorców oraz kosztów.

Dla porównania miesięczna ekspozycja podobnego modułu w jednym autobusie (przykład z Katowic), to koszt 250 zł.

Reklama umieszczona w windzie posiada bardzo zawężoną listę odbiorców ze względu na swój niepubliczny charakter. Inaczej niż w przypadku komunikacji miejskiej, gdzie zróżnicowanie grupy pod kontem lokalizacji (ulicy, dzielnicy, miasta) jest znacznie większe. Targetując naszą reklamę na określoną lokalizację powinniśmy zastanowić się nad odpowiednim sposobem i miejscem do jej ekspozycji.

Tagi: , , , ,